4030211403 |
L'atenció domiciliària a l'alumnat malalt |
2019-2020 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
18/10/2019 - 12/6/2020 (30 hores) de 12:00h a 14:00h |
|
CRP del Vallès Occidental III |
|
Numància, 11 (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest assessorament complementa el seminari de coordinació dels professionals d'atenció educativa domiciliària.
El disseny i programació dels diferents mòduls ha tingut en compte el marc teòric de referència del procés d'aprenentatge per a l'atenció de tots els alumnes en el marc d'un sistema inclusiu i concretament dels alumnes amb malalties perllongades.
|
| |
Objectius |
S’han previst per la seva programació l’assoliment dels següents objectius:
- Afavorir la inclusió dels nostres alumnes als centres educatius de referència.
- Tenir cura de l’acollida, la tutoria, i la educació emocional, així com del procés d'adaptació al centre educatiu.
- Fer efectiva la màxima col·laboració entre els diferents professionals que intervenen en el procés d'aprenentatge de l'alumne. (Escola, Aula hospitalària, Salut mental,…)
- Establir una estreta relació i col·laboració amb les famílies.
- Col·laborar en el procés d'assoliment i avaluació de les competències dels diferents àmbits.
- Assolir coneixement dels fonaments del desenvolupament cognitiu i lingüístic des d'una visió integral de l'infant, prioritzant els aspectes ètics, emocionals i socials.
- Organització de l’espai a casa per afavorir l'atenció personalitzada.
- Sistema de mesures i suports (Pla de treball, PI) de nivells diferenciats en aspectes d'aprenentatge i del vincle amb l’alumne.
- Us prioritari de metodologies que afavoreixen la personalització de l'atenció educativa.
- Disseny d'activitats d’aprenentatge que afavoreixin la personalització de l'atenció educativa.
- Inclusió digital com a accés a la informació i com a eina de comunicació i contacte amb el seu grup aula.
|
| |
Continguts |
•L’Atenció domiciliària als alumnes malalts
•Mesures i suports : decret escola inclusiva
•Introducció a l’avaluació de les competències bàsiques
•Les competències bàsiques i la diversitat
•L’AIS :un recurs pels alumnes amb trastorn mental
•Atenció domiciliària als alumnes amb fòbies
•L’atenció educativa hospitalària: pediatria i salut mental
•Els nens malalts oncològics
•Eines TAC per l’Atenció domiciliària (I)
•Eines TAC per l’Atenció domiciliària (II)
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció.
Participació en les propostes de treball
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència a l'activitat.
Valoració positiva de la participació a les activitats
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals que realitzen Atenció Educativa domiciliària
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
18/10/2019 |
1200 |
1400 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
divendres |
12/06/2020 |
1200 |
1400 |
|
| |